Pracujete z domu? Poradíme vám, ako si zariadiť domáci pracovný kútik

Mnohé ženy berú prácu z domu ako jedinú možnosť zamestnať sa popri materstvu. Chvalabohu, viaceré veľké firmy umožňujú zamestnancom vykonávať prácu z domu. Ak vám to umožňuje aj váš zamestnávateľ, myslite na to, že pracovať za počítačom nemôžete za jedálenským stolom. Potrebujete miesto, ktoré vás bude motivovať k dobrým výkonom, a hlavne vás nebude nikto rušiť. Ako si teda zariadiť domáci pracovný kútik?

Začnite výberom kvalitných stoličiek

Pri práci strávite niekoľko hodín sedením, preto je dôležité už pri začatí zariaďovania pracovného kútika kúpiť si kvalitnú kancelársku stoličku. Sústreďte sa predovšetkým na kvalitné ergonomické kancelárske stoličky, ktoré majú kvalitnú dobre tvarovanú sedaciu časť, kvalitnú opierku chrbáta, ale aj užitočné opierky rúk. Kancelárska stolička vo vašom pracovnom kútiku by mala byť na kolieskach a mala by vám umožniť nastaviť si výšku sedacej časti podľa potreby.

Ak nechcete, aby vás trápili bolesti nôh a chrbta, je potrebné nastaviť si výšku sedacej časti tak, aby vaše nohy zvierali 90 º uhol. Chodidlá musia byť položené na zemi, nesmiete ich mať vo vzduchu.

Kancelársky stôl

Ku kancelárskej stoličke odporúčame kúpiť kvalitný výškovo nastaviteľný stôl. Ak si vyberiete zdravotnú stoličku, je dobré mať stôl, ktorý vám umožní prispôsobiť si výšku pracovnej plochy k vašej výške. Každá z vás má inú výšku a preto menším ženám nemusia vyhovovať stoly s vyvýšenou pracovnou plochou a podobne.

Kancelársky stôl vyberajte aj podľa šírky, aby sa vám vôbec zmestil do vášho pracovného kútika a nezabral vám príliš veľa miesta. Nezabúdajte výber prispôsobiť aj úložnému priestoru. Každá z vás bude predsa potrebovať šuflíky na ukladanie pracovných dokumentov.

Svetlo

V domácom pracovnom kútiku je dôležité, aby bol dostatočne presvetlený. Umelé svetlo nenahradí prirodzené svetlo, ktoré k vám preniká cez okná priamo do interiéru. Odporúčame vám preto zariadiť si pracovný kútik priamo pri okne. Ak nemáte prázdnu miestnosť na zariadenie domácej kancelárie, je dobré, ak si priestor pomyselne oddelíte, napríklad paravánom alebo knižnicou.

Dôležité je, aby pracovný stôl bol priamo pod oknom.

Aby sa vám dobre pracovalo, odporúčame vám umiestniť si do pracovného kútika aj nástenku, kde si budete dávať potrebné papiere, hlavne pripomienky, na ktoré nesmiete zabudnúť.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.