Ako sa pripraviť na pracovný pohovor?

pracovný pohovor

Čaká vás pracovný pohovor vo firme, v ktorej túžite pracovať a bojíte sa, že to pokazíte? Poradíme vám, ako sa pripraviť na pracovný pohovor. Návodov, ako sa pripraviť je niekoľko. Sú však na jedno kopyto a nepripravia vás na také dôležité stretnutie, akým je práve pracovný pohovor.

Vhodný outfit

Dámy, ak chcete naozaj zaujať, voľte jednoduchý minimalistický outfit. Odporúčame jednoduché sako, štýlovú blúzku a elegantnú sukňu. Na pohovor vám neodporúčame obliekať si výrazne oblečenie v krikľavých farbách, ale voliť skôr decentnejšie oblečenie. Žiadne výrazné vzory, maximálne pásiky a bodky. Čo sa týka obuvi, vyberajte si neutrálny odtieň lodičiek. Ak nemáte rady vysoké podpätky, obujte si mokasíny. Majú kvalitnú podrážku, sú pohodlné a ak sa budete prechádzať po laminátových podlahách v budove firmy, nemusíte mať obavy, že sa pošmyknete.

Buďte informované o aktivitách firmy

Ak sa vás personalista bude pýtať na to, čo viete o danej firme, nesmiete mlčať. Skôr, ako prídete do firmy a sadnete si do recepčného kresla, musíte byť informovaná o aktivitách firmy. Musíte vedieť, na čo sa daná firma orientuje, v čom podniká, na čo sa zameriava. Myslíte si, že by vás prijali do firmy, o ktorej neviete ani len to, čo je predmetom podnikania?

Úprimnosť nadovšetko 

Tak, ako aj pri zoznámení, aj pri pracovnom pohovore pôsobte uvoľnene, správajte sa prirodzene. Nepôsobte afektovane a buďte slušné. Nenechajte sa rozhodiť. Niektorí personalisti si vás takýmto spôsobom skúšajú a pre niektoré z vás to bude možno nečakané. Ak však máte skúsenosti s danou prácou, viete sa pohybovať v danej brandži, máte istotu, že vás uprednostnia pred ostatnými uchádzačmi.

Musíte o sebe vedieť povedať aj dobré, aj zlé vlastnosti. Musíte vedieť povedať, prečo ste práve vy vhodná pre daný typ práce a prečo by vás mali uprednostniť. Sebavedomie vám v tomto prípade nesmie chýbať, aj keď nemali by ste to moc preháňať. Ak vás personalista vo firme usadí do takzvanej modulárnej sedačky, budete mať súkromie a hanblivosť z vás opadne.

Ak chcete uspieť na pracovnom pohovore, prečítajte si náš článok ešte raz a riaďte sa podľa neho. Nezaručíme vám úspech, ale vysoká šanca tam určite bude. Záleží aj od toho, akú konkurenciu budete mať. Buďte však vždy sama sebou a na nič sa nehrajte. Úprimnosť sa dnes veľmi cení. Zamestnanec potrebuje dobrého zamestnanca a nie zamestnanca, ktorý mu bude odháňať klientelu.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.