Zbavte sa závislosti od cukru za 12 týždňov: Tip na knihu 

Máte problémy s hmotnosťou, trávením či pokožkou? Ste náladoví a nervózni? Nedokážete si odoprieť sladkosti, hoci sa po nich necítite dobre a ste unavení? Je možné, že ste závislí od cukru a táto závislosť vám spôsobuje vyššie uvedené problémy.

V najnovšej knihe Nesladím od troch slovenských autoriek (výživová poradkyňa, koučka a bežkyňa ultramaratónov) sa dozviete, prečo a ako sa tejto nepríjemnej závislosti zbaviť. Kniha je úprimnou výpoveďou autoriek, ktoré samy boli závislé. Zároveň predstavuje krok za krokom stratégiu, ako sa z tohto problému vymaniť. Dozviete sa tu nielen to, ČO nemáte jesť, ale zistíte aj to, AKO sa od svojej závislosti od nezdravých potravín účinne oslobodiť.

Čaká vás 12 týždňov cieleného procesu zmeny životného štýlu a postupné obmedzovanie sladenia až po jeho úplné vynechanie. Okrem toho sa naučíte piecť pravý kváskový chlieb, čítať etikety na výrobkoch, pripravovať si zdravé domáce jedlá alebo maškrty bez cukru a jeho náhrad. A čo je skvelé, spolu so závislosťou sa zbavíte aj prebytočnej hmotnosti, budete mať stabilnejšiu a lepšiu náladu, viac energie, krajšiu pleť, iskru v očiach a jasnú myseľ.

Presvedčte sa, že aj bez sladkého sa dá žiť!

Úryvok z knihy:

A dosť!

… povedala som si v jeden večer, len niekoľko týždňov po pôrode svojho druhého bábätka. Kamarátka mi na „posilnenie“ priniesla luxusnú bonboniéru, ktorá vážila 800 gramov! Čo si myslíte, ako dlho, resp. ako krátko mi trvalo, kým som ju celú zjedla? No, stihla som to za dvakrát päť minút počas dvoch po sebe nasledujúcich dní… Vtedy som pochopila, že s mojou závislosťou od cukru je

to už vážne zlé… Dovtedy som si ju síce uvedomovala a všemožne sa jej snažila zbaviť, ale nedarilo sa mi. Nakoniec som vždy zlyhala.

Potrebujem sladké, pretože…

Bolo normálne, že som na posedenie zjedla celú bonboniéru, tabuľku čokolády, takmer pol plechu zákuskov, polovicu torty a okolo cukrárne som nemohla prejsť bez toho, aby som sa v nej nezastavila a nedala si dva či tri zákusky. Jedenie sladkého som si, samozrejme, vždy vedela racionálne odôvodniť.

Uvediem len niekoľko príkladov:

„Mám stres v práci.“

„Som tehotná.“

„Dojčím.“

„Trénujem na maratón.“

„Celú noc som nespala pre moje dieťatko.“

„Som predsa na dovolenke.“

„Sú predsa sviatky.“

Tajné vyjedanie sladkostí

Predpokladám, že aj vy používate podobné výhovorky. A to som si už istú dobu bola vedomá toho, že cukor a biela múka sú rovnaké drogy ako cigarety, alkohol, narkotiká či lieky. Veď som sa aj správala ako nejaká „cukroholička“! Sladké som jedla zásadne mimo zorného poľa svojho dieťaťa, pretože som úzkostlivo dbala na to, aby moje dieťa nejedlo žiadny cukor, nič sladké a nič, v čom je biela múka. Viete si predstaviť, ako hrozne som sa cítila, keď som potajomky, zavretá v špajze, vyjedala bonboniéru, alebo po tom, čo som dieťa uložila spať, som sa vrhla na zvyšok koláča či torty… No bol to pre mňa náramný stres.

1 komentár

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.