Máte problémy s trávením a bolesti žalúdka? Prečítajte si tieto rady

problémy s trávením

Poznáte to. Ráno nemáte kedy raňajkovať, pretože sa snažíte nachystať deti do školy, či škôlky. Keď už máte ako- tak čas najesť sa, robíte to v rýchlosti a zväčša siahnete po niečom nezdravom. Ak vás ale trápia problémy s trávením a bolesťami žalúdka, tieto praktické rady vám pomôžu sa ich zbaviť, resp. sa im vyhnúť.

Káva až po raňajkách

Káva je pre mnohých ľudí preháňadlom a často ju ale aj napriek tomu pijú. Ak vás bolieva vždy ráno brucho, môže to byť tým, že ako prvé si dávate kávu. Raňajky sú dôležitým jedlom dňa a nemali by byť vynechané. Káva nám môže síce naplniť žalúdok, ale môže spôsobiť aj bolesti žalúdka. Ak pijete kávu a neviete sa jej vzdať, skúste si ju aspoň dávať vždy po raňajkách.

Doprajte si výživné raňajky

Problémy s trávením a bolesti žalúdka spôsobuje vždy jedlo, ktoré konzumujeme. Ráno robí deň a preto si na raňajky nedávajte klasické biele pečivo, ale uprednostnite skôr ovsené vločky, semienka, oriešky, biely jogurt a čerstvé ovocie. Skúste si robievať ovsené kaše a klasické mlieko skúste nahradiť rastlinným, ktoré je ľahšie pre váš žalúdok ako to klasické kravské.

Odporúčame chia semienka, ktoré zlepšujú trávenie a pomôžu vám aj s vyprázdňovaním. Pridávajte si ich do bieleho jogurtu, či tvarohu. Obsahujú vysoký podiel vlákniny, čím zlepšujú trávenie. Vedeli ste ale, že chia semienka dodávajú energiu počas celého dňa a vďaka antioxidantom, ktoré obsahujú, chránia pred viacerými chorobami?

Vyskúšajte bylinkové čaje

Ak vás trápi bolesť žalúdka, odporúčame vám urobiť si čaj z čerstvej mäty a medovky. Pomôcť vám môže aj čaj z nastrúhaného zázvoru, avšak zázvor nepatrí medzi bylinky.

Ak máte problém s vyprázdňovaním, odporúčame vám spraviť si výluh z rasce. Tá vám uvoľní zastavené vetry.

Bylinky sú v primeranom množstve potrebné pre náš organizmus a výrazne pomôžu aj nášmu podráždenému žalúdku. Lepšiemu tráveniu pomáha aj alchemilka obyčajná.

Aj keď mnohé ženy ju poznajú najmä pre priaznivé účinky na ženské pohlavné orgány, pomáha zlepšovať aj trávenie.

Zdroj obrázka:

Autor: Dragana Gordic  / Shutterstock.com

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.