Prečo jesť ovsené vločky na raňajky? Čo všetko obsahujú?

vločky

 Aj vy neznášate skoré ranné vstávanie? Keď vás mrazivý zvuk budíka vystrelí z horizontálnej polohy do vertikálnej? Najlepší spôsob ako si spríjemniť tento nepríjemný rituál sú chutné a výdatné raňajky!

Keďže by mali tvoriť približne dvadsať päť percent denného energetického  príjmu s obsahom bielkovín, sacharidov, ovocia alebo zeleniny, ideálnym kandidátom sa stávajú ovsené vločky!

Všetci veľmi dobre vieme, že raňajky by mali tvoriť základ celého dňa. Po nočnom pôste si ich môže dopriať či už žena v domácnosti, útla modelka alebo statný drevorubač. Podľa starého dobrého porekadla:”Raňajkuj ako kráľ, obeduj ako princ a večeraj ako žobrák“, by sa mal riadiť každý, pretože ranná kráľovská hostina má priaznivé účinky na organizmus poskytuje energiu pre telesnú i duševnú aktivitu. Okrem toho, že raňajky zabezpečujú prísun energie, podporujú aj činnosť mozgu, zlepšujú náladu a upokojujú. Vynechanie ranného prísunu potravy vedie k únave, zhoršeniu sústredenia, k zlým študijným výkonom, tiež dáva zelenú priberaniu a obezite.

Je však tiež dôležité, aké potraviny si vyberiete a v akom množstve. Pokiaľ chceme prihliadať na zdravotnú stránku, staviť na raňajky s obsahom vlákniny, bielkovín a sacharidov je tá najlepšia voľba. Okrem čerstvého ovocia, zeleniny, celozrnných výrobkov k správnemu štartu dňa prispievajú aj ovsené vločky. „Ovsáky“ s kúskami ovocia zaručujú vitalitu po celý deň!

Ako vám už iste našepkáva názov, pochádzajú z ovsa a predstavujú jednu z najstarších obilnín. Ľudia ich konzumujú už storočia. Nielenže sú výborným vitamínom pre vlasy, nechty a pokožku, ale obsahujú nesmierne množstvo cenných látok. K nim zahŕňame vitamíny B, E, minerály ako jód, selén, železo, horčík, zinok a bielkoviny. Okrem toho sú zdrojom lecitínu a betaglukánu a hlavne vlákniny.

Ovsené vločky predstavujú aj vynikajúci zdroj sacharidov a vďaka nízkemu glykemickému indexu dodávajú telu dlhotrvajúcu energiu. Vysoký podiel balastných látok napomáha tráviacemu systému a pomáha znižovať hladinu cholesterolu. Podľa odborníkov sú výživovo cennejšie než iné plodiny vďaka veľkému podielu bielkovín. Majú síce vysoký obsah tukov (4–8 %), ide však o esenciálne a nenasýtené tuky.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.