Zaručené tipy na chudnutie: Bez tohto to nepôjde!

na chudnutie

Viete ako zaručene zhodiť kilá navyše? Magazín Deň ženy vám prináša zaručené tipy na chudnutie. Niečo však musíte obetovať a obľúbiť si pohyb a zeleninu. Existujú však možnosti, s ktorými to pôjde ľahšie. Ako na to?

Všetko začína v hlave

Pokiaľ by ste chceli radu na chudnutie a ako sa zbaviť tukov, bez sebazaprenia a zmeny myšlienok vo vašej hlave to nepôjde. Všetko totiž začína tam. Musíte si jednoducho vsugerovať, že z tých čipsov, rezňov a čokolád určite neschudnete. Je dôležité nastaviť si v hlave myslenie, ktoré vás povedie až k vysnívanej postave. A to chce veľmi veľa sebazaprenia a disciplíny. Hodina prechádzky či „výstup“ na 7. poschodie denne vás zo začiatku lákať nebudú, ale po čase budete chcieť viac a viac. Pokiaľ fandíte zápisníkom, začnite si viesť fit denník. Ak preferujete digitálnu verziu, existujú rôzne nápomocné aplikácie, vďaka ktorým to pôjde ľahšie.

Znížte príjem kalórií

V tomto prípade platí známa rovnica: väčší energetický výdaj a menší energetický príjem = štíhlejšia postava. Dnešná doba nám ponúka stovky rôznych diét. Od delenej stravy, bielkovinovej či atkinsonovej diéty, sacharidových vĺn až po hladovku. Nie vždy môžu byť však dobrou voľbou. Dôležité je prejsť na zdravý životný štýl a jesť jedlo, ktoré bude zdravé a chutné zároveň. Základ by mala tvoriť zelenina, potom mäso, ovocie a mliečne výrobky.

Ak vám už praskajú všetky nohavice a potrebujete akútne schudnúť, vylúčte z jedálnička aj zemiaky, ryžu, cestoviny či chlieb a nahraďte ich zeleninovou prílohou. Naučte sa pripravovať mňam recepty, ktoré vám zachutia a netýrajte sa tým, čo vám vôbec nechutí. Existuje množstvo zdravej zeleniny. Stačí si len vybrať tú „vašu“. Do jedál zakomponujte aj tie správne koreniny, ktoré dodajú vašej zdravej šmakoláde ten správny šmrnc.

Zamilujte sa do pohybu

Zo začiatku bude stačiť, keď sa „vyprechádzate“ na hodinu denne, zbavíte sa tak cca 1000 KJ. Minimum krokov za deň je však 10 000. To budete musieť chodiť aj viac ako hodinu pomalým tempom, ale predpokladáme, že nesedíte len doma na gauči, čiže tých 10 000 s tou prechádzkou nazberáte. Ak sa chcete teda zbaviť kila bravčovej slaniny, stačí vám hodina rýchlej chôdze denne po dobu jedného mesiaca. Práve ona má totiž 30 000 KJ.

Pokiaľ budete chcieť chudnutie urýchliť vyskúšajte aj iné športové aktivity. Prihláste sa na skupinové cvičenie, na ktorom v tom nebudete sami. Nezabudnite však, že odbúravanie tuku nastáva pri strednej záťaži cca po 20 minútach cvičenia. V prvých minútach záťaže sa používajú sacharidy, potom sa ako palivo začína používať aj tuk. Najefektívnejšie “pálenie tukov” je pri zaťažení na 50 % až 60 % maximálnej aeróbnej kapacity.


ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.