Jarná únava: Viete ako proti nej bojovať?

jarná únava

Jar je tu! Konečne nielen v kalendári, ale už ju cítime aj vonku. Prinášame vám niekoľko tipov, ako sa opäť nakopnúť po dlhej zime. Prenasleduje vás jarná únava? Ukážeme vám ako s ňou zatočiť. 

Jarná únava: Tipy ako ju odohnať:

1. Odľahčite svoj jedálniček                                                                                      Toľkokrát omieľané, ale naozaj účinné. Uprednostnite ovocie, zeleninu či ľahké mliečne a mäsové výrobky. Na vedľajšiu koľaj odstavte chlieb, ryžu, zemiaky, tučné syry, údeniny, ale pozor aj na cestoviny. Stavte na čerstvé produkty od lokálnych farmárov a pestovateľov, ktorých výrobkom dôverujete.

2. Nenadčasujte                                                                                                          Prestaňte si brať prácu domov. Namiesto toho si radšej vezmite deň-dva voľno a využite ho na predĺžený víkend v horách. Zmena pracovného rytmu v prospech oddychu a zábavy vám prospeje. Bez ohľadu na to, či vyrazíte na záhradu,  na horskú chatu alebo si zarezervujete jarný pobyt v prírode.

3. Dajte si digitálny “detox”                                                                                    Vypnite internet, televíziu a najlepšie aj mobil. Zvládnete to aspoň na jeden deň? Ak áno, urobíte veľmi dobre, pretože presmerujete všetko z očí do uší, a tak vaša myseľ začne pracovať na plné obrátky.

4. Relaxujte aktívne, aj pasívne                                                                                    Pobyt v kúpeľoch, návšteva sauny či týždňový cyklus masáží sú príjemným spestrením jarného prebúdzania. Ak ste skôr “akčný typ”. Oprášte bicykel, kolieskové korčule či bežecké tenisky a vydajte sa spoznávať prírodu. Budete príjemne prekvapení, ako dobre ste sa naštartovali do novej sezóny.

5. Urobte si radosť                                                                                                          Dobrá nálada je liekom na všetky neduhy. Hoci nepociťujete mrzutosť, každá drobná odmena vo vás vyvolá pocit príjemnej radosti. Niekomu vylepší náladu čokoláda, iného poteší nové tričko.

6. Vstávajte s predstihom                                                                                        Skoršie vstávanie vám pomôže preladiť vnútorné hodiny. Naopak, do postele si líhajte skôr, aby ste nepociťovali spánkový deficit a nebudili sa unavení.

7. Chlad vzpružuje                                                                                                      Hoci nemusí ísť o otužovanie v pravom zmysle slova, predsa len, prúd chladnej vody rozpumpuje krv v žilách.

8. Dodržujte pitný režim                                                                                             Perlivé minerálne vody, ovocné šťavy a smoothies vás zaručene vzpružia. Vyhnite sa, aspoň na čas, káve, čiernemu čaju, ako aj alkoholu.

9. Vychutnajte si slnečný kúpeľ                                                                                  Užívajte si slnečné lúče plnými dúškami a to pri každej príležitosti. Slnečné lúče stimulujú cez oči mozog a vy máte pocit, akoby sa do vás nalievala energia. Sadnite si v parku na lavičku alebo sa vyberte v teplý deň cez pravé poludnie na piknik.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.