Jarná diéta: Viete ako schudnúť do leta?

jarná diéta

Potrebujete sa rýchlo dostať do formy, pretože cez zimu ste na zdravé stravovanie ani nepomysleli? Všetky dobe vieme, že zázraky na počkanie sa nedejú, ale… My máme predsa len riešenie! Jarná diéta! Už stačí len dodržiavať a v lete sa budete môcť na pláži pochváliť peknou postavou.

TROJDŇOVÁ DIÉTA

Je to jarná diéta bez jo-jo efektu. Jedlo si rozdelíte do troch hlavných dávok, ktoré jete v rovnakých časových intervaloch (ráno, na obed, večer). Trojdňové diéty sú často označované aj ako detoxikačné a očistné. Nezabudnite preto na dostatočný prísun vody, jesť ovocie a zeleninu

STREDOMORSKÁ DIÉTA

Túto diétu nemusíte držať iba na dovolenke pri mori. Počas diéty by ste mali pri varení používať suroviny ako napríklad olivový olej, syr, ryby, orechy, zeleninu a bylinky. Vďaka obohatenému jedálničku nielenže schudnete nejaké to kilo, ale môžete zaznamenať zlepšenie vášho zdravia. Sú to totiž potraviny bohaté na nenasýtené mastné kyseliny a orechy sa postarajú o dodanie dávky rastlinných bielkovín a vlákniny.

DELENÁ STRAVA

Ako už názov prezrádza, spočíva v tom, že každý deň budete konzumovať potraviny z “inej skupiny“. Mäso a ryby v prvý deň, syry, vajcia, mlieko a mliečne výrobky na druhý, chlieb, pečivo, zemiaky, ryžu a cestoviny na tretí, zeleninu, strukoviny, sóju a orechy na štvrtý, tvaroh, cottage syr, bryndzu na piaty deň.

Pri tejto diéte musíte jesť pravidelne každé 2 – 3 hodiny. Potraviny s obsahom cukru konzumujte len do 14:00 a po tejto hodine si nedávajte už ani kúsok ovocia či med. Piť by ste mali čistú vodu alebo ovocné šťavy.

DUKANOVA DIÉTA

Názov dostala podľa francúzskeho lekára Pierra Dukana, ktorý ju popisuje ako ľahkú a dlhodobo účinnú. Delí sa na štyri fázy: útočnú, výletnú, konsolidačnú a stabilizačnú. Prvá fáza diéty je najzložitejšia. Dĺžka prvej fázy závisí od počtu kilogramov, ktoré chcete zhodiť. V prípade, že je to do 5 kg, tak by mala trvať 2 dni, ak je to viac ako 5 kg tak by mala trvať 3 – 4 dni.

Povolené potraviny sú:

  1. chudé mäso (teľacina, hovädzina a hydina)
  2. ryby a morské plody
  3. chudá šunka (kuracia, morčacia)
  4. vajcia
  5. nízkotučné mliečne výrobky
  6. ovsené vločky
  7. čistá voda, čaj

Držíme vám palce!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.