Zaujímavé a netradičné diéty: Už ste skúšali voňavú či džúsovú diétu?

netradičné diéty

Vedeli ste, že v ktoromkoľvek okamihu drží diétu 40 percent žien a 20 percent mužov? Počas života ju vyskúšalo približne 50 percent mužov a až 75 percent žien. Viac než 30 percent dietujúcich užíva pri svojej snahe schudnúť výživové doplnky. Prinášame vám tieto zaujímavé a netradičné diéty.

Vybrali sme pre vás netradičné diéty. Ktorú si vyberiete?

Voňavá diéta

Tajomstvo voňavej diéty spočíva vo využití vône jedla na potlačenie apetítu, zintenzívnenie pocitu sýtosti a kontrolu podnetov na prejedanie sa. Táto inhalácia sa tak postará o zníženie hmotnosti. Základný princíp znie: „Najprv ovoňaj, potom zjedz!“ Počas vdýchnutia sa aróma dostane do nosa, vôňa sa stane tisíc ráz výraznejšou a mozog vyšle do tela signál: „Prestaň jesť“! alebo signál sýtosti, ktorý vyvolá pocit plnosti. Vôňa teplého jedla sa uvoľňuje najúčinnejšie.

Táto diéta však nie je vhodná pre ľudí s alergiami, astmou alebo opakovaným upchávaním nosa. Neodporúča sa konzumovať potraviny, ktoré nedokážu stimulovať centrum mozgu ako napríklad mlieko a mliečne výrobky. Uprednostnite jedlá s prirodzenou sladkou vôňou. Na potlačenie hladu voľte korenisté alebo teplé aromatické jedlá (polievky, kávu, čokoládu a čaje). Jedlo prežúvajte pomaly a pred samotnou konzumáciou ovoniavajte sladké neutrálne vône.

Džúsová diéta

Táto diéta je obmenou hladovky a pozostáva len z čajov, vývarov a štiav. Je extrémne nízkokalorická, čo sa prejaví ketózou z rozpadu svalstva a tuku, ktoré telo využíva ako zdroj energie. Džúsy znižujú niektoré nepriaznivé účinky úplnej hladovky, keďže obsahujú aspoň nejaké výživné látky a sacharidy využiteľné ako zdroje energie a aj vitamíny a minerály.

Organizmus potrebuje sacharidy pre udržanie hladiny glukózy v krvi a džúsová diéta obsahuje len malé množstvo sacharidov a energie. Pitie vody, džúsov a vývarov čiastočne minimalizuje dehydratáciu a zmierňuje úbytok draslíka, sodíka a iných minerálov v porovnaní s úplnou hladovkou.

Trojfarebná diéta

Bola navrhnutá tak, aby vyvolala trvalé zníženie hmotnosti a pridala vám roky zdravého života. Tento farebný program sa sústreďuje na príjem červených, žltých, oranžových a zelených fytonutientov. Tento stravovací program sľubuje stálu kontrolu hmotnosti, žiadne pocity obmedzovania a celoživotnú stratégiu na prevenciu rakoviny, srdcových ochorení aj iných chorôb súvisiacich so starnutím.

Cieľom je skonzumovať 9 porcií ovocia a zeleniny denne a 6 až 11 porcií obilnín, pričom energia získaná z tukov by nemala presiahnuť 20 % celodenného príjmu. Žiadne potraviny nie sú považované za zlé, aj keď niektoré sa odporúča obmedziť, napr. tuky, červené mäso, ryby, hydina nízkotučné mliečne výrobky a sladené vody.

Diéta Dobrá nálada

Dvojfázový program ponúka koniec trápenia sa s diétami vďaka kombinácií zdravej stravy, fyzickej aktivity a pozitívneho postoja na dosiahnutie zdravia a pohody. Základnou myšlienkou diéty je, že výberom zdravých a výživných potravín spolu s dostatkom odpočinku a fyzickej aktivity možno dosiahnuť optimálne fyzické a duševné zdravie. Jedlá sa rozdeľujú na „jedlá, po ktorých sa cítite dobre“ a na „jedlá, po ktorých sa cítite zle“. 

Počas prvých dvoch týždňov programu nazvaných „Urýchľovač dobrej nálady“ sa zo stravy vylúčia jedlá, po ktorých sa cítite zle. Diéta poskytuje viaceré energetické hladiny v rámci troch hlavných a dvoch vedľajších jedál. V druhej fáze, „Cíť sa skvele a schudni“, sa môžu znova zaviesť dve malé porcie vína, čokolády alebo pridaného cukru. Keď sa dosiahne cieľové zníženie hmotnosti, diéta prejde do fázy „Dobrá nálada po celý život.“

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.