Čo je pre nás prospešné, a aj tak to nerobíme

Čo je pre nás prospešné, a aj tak to nerobíme

Toľkokrát sme už počuli tie dobre mienené rady, že ich už vnímame len jedným uchom. A možno robíme chybu!

1. Športovanie

10000 krokov denne je každodenné optimum. Samozrejme, čím viac, tým lepšie. Čo sa ale týka intenzívnejšieho športu, držte sa v rámci vlastnej kondície či zdravia. Ideálne je ísť si zacvičiť 3-krát týždenne. Nezabudnite, že sa vám ráta aj také upratovanie ! Má obrovskú výhodu, že okrem vyčistenia vášho príbytku si „prečistíte“ aj hlavu.

2. Nestresovanie

Zamestnanie či škola, deti, vybavovanie rutinných povinností… Sme stále v jednom kole a to dá nepochybne zabrať. Práve preto si nájdite čas na oddych a na hobby, vďaka ktorému zabudnete na strasti každodenného života a s ktorým aspoň na chvíľku “vypnete“. Nezanedbávajte povinnosti, ale doprajte si čas na seba, pokojne aj dve – tri hodinky každý deň.

3. Digitálny detox

Argument, že “taká je doba“ , neobstojí. Nenechajte sa ovládať aplikáciami a sociálnymi sieťami, ktorí majú slúžiť nám, a nie my im. Naozaj vám nič neujde, ak si z času na čas doprajete odpojenie sa od digitálneho sveta a vašu  energiu vložíte a pozornosť upriamite na ten reálny.

4. Vyvážená strava

Určite vám nezistia cukrovku ani srdcovo-cievne problémy, ak si raz týždenne dopraje “mekáč“ či zjete celú čokoládu. Pozor však, aby sa to nestalo vašim pravidlom 5 dní v týždni. Nehovoriac o nekontrolovateľnom množstve skonzumovanej stravy.

5. Nehrbiť sa

Držanie tela je pre človeka veľmi dôležité, a napriek tomu, že to všetci vieme, nedbáme na to. Uvidíte však, akú zmenu dosiahnete, keď si každý deň uvedomíte, že by ste sa mali vzpriamiť a narovnáte sa. Teraz následky nemusíte  cítiť, ale o pár rokov vám to chrbtica môže škaredo spočítať. “Vystretie sa“ totiž prospeje nielen vašej chrbtici, ale i  vašim svalom, ktoré by mohli ľahko zlenivieť. Ako bonus sa však budete cítiť aj sebavedomejšie a na druhých ľudí budete pôsobiť atraktívnejšie.

6. Nevynechávanie pitia čistej vody

Na to, aby telo správne fungovalo, potrebuje pitný režim. Nezabúdajte preto na čistú vodu. Vďaka tomu zabránite únave, pomôžete tráveniu a aj svojej mysli, pretože sa dokážete lepšie sústrediť. Nič sa nemá preháňať, avšak voda je ten najlepší nápoj, ktorý môžete vášmu telu dodať.

7. Prejavovanie citov najbližším

Často sa cítime až príliš zaneprázdnení na to, aby sme si na niekoho našli čas. Je to však jedna z najdôležitejších vecí v živote. Niekoľko milých slov, otázka „Ako sa máš?“ či obyčajný úsmev vás o čas neukrátia, no vašich najbližších obohatia o veľa. Nespoliehajte sa na to, že “oni vedia, že ich máte radi“. Vyjadrite im lásku a záujem slovne.

8. Prestať utekať od svojich problémov

Postavte sa im tvárou ! Nebude to ľahké. Na svete neexistuje osoba, ktorá by bola schopná znášať všetky údery života s ľahkosťou. Neboli sme stvorení tak, aby sme boli schopní hneď vyriešiť všetky problémy. V skutočnosti sme boli ,,naprogramovaní“, aby sme boli nahnevaní, smutní, podráždení a aby sme občas zlyhali. Pretože máme emócie. Skutočná životná výzva je problémom čeliť, poučiť sa, prispôsobiť sa a riešiť ich.

8. Prestať byť príliš ochotný

Neodsúvajte svoje vlastné potreby do úzadia. Keď milujete niekoho druhého, často zabúdate, že aj vy máte svoju hodnotu a ste jedineční. Áno, pomáhajte ostatným, ale myslite v prvom rade na seba. Pretože jediná istota, ktorú máte, je tá, že so sebou budete žiť navždy len vy sami.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.