Nákupná horúčka Black Friday: Prečo tento názov?

Obrázok s odkazom na Conepovies hra s otázkami pre hlbšie rozhovory www.conepovies.sk

Black Friday, teda Čierny piatok vznikol vo Philadelphii, no nákupné šialenstvo sa čoraz viac tlačí aj k nám na Slovensko. Predajcovia sa predbiehajú v zľavách a ponúkajú svoj tovar za veľmi nízke ceny. Viete, prečo sa tento deň nazýva práve Black Friday?

Aj vy ste podľahli tomuto trendu a nakupujete ako diví? Spoločnosť ShopAlike/Ladenzeile vypracovala analýzu, v ktorej tvrdí, že dôležitosť Black Friday vo svete každým rokom stúpa. Potvrdzuje to nárast vyhľadávaní kľúčových slov: „Black Friday“ a „Čierny piatok“ na webe. Google hlási, že na Slovensku bol v roku 2015 tento výraz vyhľadávaný približne 40 500 krát. Oproti minulému roku si tak obchodníci polepšili až o 173,6%.

Sviatok konzumnej spoločnosti

Čierny piatok pochádza zo Spojených štátov a postupne „nainfikoval“ aj iné časti sveta. Začína v piatok po Dni vďakyvzdania, teda posledný piatok v novembri. Veľa ľudí ho berie aj ako štart predvianočných nákupov. V niektorých štátoch USA dávajú svojim štátnym zamestnancom dokonca voľno, aj keď to nie je oficiálny sviatok. Veď prečo by si nemohli vystáť dlhočizné rady pred obchodným domom a po jeho otvorení súperiť s ostatnými zákazníkmi o luxusné kúsky za zlomkové ceny? Občas sa niekomu ujde aj po papuli, ale to už je riziko tohto komerčného sviatku.

Prečo Black Friday?

Názov vznikol kvôli veľkému dopravnému zmätku, ktorý nasledoval deň po Dni vďakyvzdania vo Philadelphii. V 60-tych a 70-tych rokoch 20. storočia sa viac rozšíril. Kvôli chaosu a dopravným zápcham nazvali  taxikári, policajti a vodiči autobusov tieto dni ako Black Friday (čierny piatok) a Black Saturday (čierna sobota).  Neskôr sa pokúšali tento negatívny názov zmeniť na Big Friday a Big Saturday, no tento pokus bol neúspešný.

Obrázok s odkazom na Conepovies Komunikačná kartová hra
Predchádzajúci článokPokušenie: Viete ako ho dokážete skrotiť?
Ďalší článokAko od seba odohnať zlú energiu a byť šťastní?
Mojou vášňou je písanie. Začalo to textami piesní, pokračovalo písaním pre médiá ako Topky.sk, Magazín Plus 1 Deň, Magazín EXclusive a prácou v oblasti marketingu a Public Relations. Okrem Magazínu Deň ženy sa venujem aj svojej PR agentúre Lenita Public Relations a tiež skladaniu piesní a spevu v hudobnom projekte Freya.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.