Zaujímavé a netradičné diéty: Už ste skúšali voňavú či džúsovú diétu?

netradičné diéty
Obrázok s odkazom na Conepovies hra s otázkami pre hlbšie rozhovory www.conepovies.sk

Vedeli ste, že v ktoromkoľvek okamihu drží diétu 40 percent žien a 20 percent mužov? Počas života ju vyskúšalo približne 50 percent mužov a až 75 percent žien. Viac než 30 percent dietujúcich užíva pri svojej snahe schudnúť výživové doplnky. Prinášame vám tieto zaujímavé a netradičné diéty.

Vybrali sme pre vás netradičné diéty. Ktorú si vyberiete?

Voňavá diéta

Tajomstvo voňavej diéty spočíva vo využití vône jedla na potlačenie apetítu, zintenzívnenie pocitu sýtosti a kontrolu podnetov na prejedanie sa. Táto inhalácia sa tak postará o zníženie hmotnosti. Základný princíp znie: „Najprv ovoňaj, potom zjedz!“ Počas vdýchnutia sa aróma dostane do nosa, vôňa sa stane tisíc ráz výraznejšou a mozog vyšle do tela signál: „Prestaň jesť“! alebo signál sýtosti, ktorý vyvolá pocit plnosti. Vôňa teplého jedla sa uvoľňuje najúčinnejšie.

Táto diéta však nie je vhodná pre ľudí s alergiami, astmou alebo opakovaným upchávaním nosa. Neodporúča sa konzumovať potraviny, ktoré nedokážu stimulovať centrum mozgu ako napríklad mlieko a mliečne výrobky. Uprednostnite jedlá s prirodzenou sladkou vôňou. Na potlačenie hladu voľte korenisté alebo teplé aromatické jedlá (polievky, kávu, čokoládu a čaje). Jedlo prežúvajte pomaly a pred samotnou konzumáciou ovoniavajte sladké neutrálne vône.

Džúsová diéta

Táto diéta je obmenou hladovky a pozostáva len z čajov, vývarov a štiav. Je extrémne nízkokalorická, čo sa prejaví ketózou z rozpadu svalstva a tuku, ktoré telo využíva ako zdroj energie. Džúsy znižujú niektoré nepriaznivé účinky úplnej hladovky, keďže obsahujú aspoň nejaké výživné látky a sacharidy využiteľné ako zdroje energie a aj vitamíny a minerály.

Organizmus potrebuje sacharidy pre udržanie hladiny glukózy v krvi a džúsová diéta obsahuje len malé množstvo sacharidov a energie. Pitie vody, džúsov a vývarov čiastočne minimalizuje dehydratáciu a zmierňuje úbytok draslíka, sodíka a iných minerálov v porovnaní s úplnou hladovkou.

Trojfarebná diéta

Bola navrhnutá tak, aby vyvolala trvalé zníženie hmotnosti a pridala vám roky zdravého života. Tento farebný program sa sústreďuje na príjem červených, žltých, oranžových a zelených fytonutientov. Tento stravovací program sľubuje stálu kontrolu hmotnosti, žiadne pocity obmedzovania a celoživotnú stratégiu na prevenciu rakoviny, srdcových ochorení aj iných chorôb súvisiacich so starnutím.

Cieľom je skonzumovať 9 porcií ovocia a zeleniny denne a 6 až 11 porcií obilnín, pričom energia získaná z tukov by nemala presiahnuť 20 % celodenného príjmu. Žiadne potraviny nie sú považované za zlé, aj keď niektoré sa odporúča obmedziť, napr. tuky, červené mäso, ryby, hydina nízkotučné mliečne výrobky a sladené vody.

Diéta Dobrá nálada

Dvojfázový program ponúka koniec trápenia sa s diétami vďaka kombinácií zdravej stravy, fyzickej aktivity a pozitívneho postoja na dosiahnutie zdravia a pohody. Základnou myšlienkou diéty je, že výberom zdravých a výživných potravín spolu s dostatkom odpočinku a fyzickej aktivity možno dosiahnuť optimálne fyzické a duševné zdravie. Jedlá sa rozdeľujú na „jedlá, po ktorých sa cítite dobre“ a na „jedlá, po ktorých sa cítite zle“. 

Počas prvých dvoch týždňov programu nazvaných „Urýchľovač dobrej nálady“ sa zo stravy vylúčia jedlá, po ktorých sa cítite zle. Diéta poskytuje viaceré energetické hladiny v rámci troch hlavných a dvoch vedľajších jedál. V druhej fáze, „Cíť sa skvele a schudni“, sa môžu znova zaviesť dve malé porcie vína, čokolády alebo pridaného cukru. Keď sa dosiahne cieľové zníženie hmotnosti, diéta prejde do fázy „Dobrá nálada po celý život.“

Obrázok s odkazom na Conepovies Komunikačná kartová hra
Predchádzajúci článokDoktor google vás neraz klame. Odhaľte najčastejšie mýty
Ďalší článokMáte lupiny? Zbavte sa ich raz a navždy vďaka tomuto jednoduchému triku!
Mojou vášňou je písanie. Začalo to textami piesní, pokračovalo písaním pre médiá ako Topky.sk, Magazín Plus 1 Deň, Magazín EXclusive a prácou v oblasti marketingu a Public Relations. Okrem Magazínu Deň ženy sa venujem aj svojej PR agentúre Lenita Public Relations a tiež skladaniu piesní a spevu v hudobnom projekte Freya.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.