Najväčšie chyby,  ktorých sa dopúšťame pri chudnutí

chudnutí

Myslíte si, že sa “držíte“, no aj napriek tomu ručička na váhe stále nejde dolu. Možno robíte niektorú z týchto chýb! Akých omylov sa dopúšťame pri chudnutí? 

1. Nejete pravidelne                                                                                                Ráno bez raňajok, v práci jogurt a sušienky a večer po príchode z práce do seba nahádžete všetko, čo v chladničke uvidíte. Už sama tušíte, že je to obrovská chyba. Rozložte si vašu stravu na 5 jedál denne a uvidíte tú pozitívnu zmenu.

2. Nedávate si reálne ciele                                                                                      Fyzicky skrátka nie je možné schudnúť povedzme 20 kíl za mesiac. Nemožné bez toho, aby sme si neublížili a kilogramy sa na vás nenalepili naspäť. Odporúčame stanoviť si za cieľ maximálne 1 kg za týždeň. Tabletky na chudnutie môžu procesy v tele o niečo urýchliť, no tiež nemôžete od nich očakávať, že vykonajú celú prácu za vás.

3. Prejedáte sa                                                                                                          Narušenie stravovacieho plánu nie je žiadna veda, pokiaľ sa tzv. cheat day nezmení na záchvatové prejedanie. Preto si zmiernite výčitky napríklad polhodinkou na bežiacom páse a následne pokračujte vo vašom zaužívanom zdravom životnom režime.

4. Nevylúčili ste alkohol a sladené nápojov                                                          Namiesto sladkých minerálok, drinkov či vínka po večeri vypite zelený či mätový čaj.      Alebo ešte lepšie – pred jedlom vypite pohár čistej vody. Za deň by ste mali do seba        dostať minimálne 2 litre vody. Jej nedostatok sa nepodpíše len na vašom zdraví, ale aj     chudnutí.

5. Neprijímate dostatočné množstvo živín                                                                    Pokiaľ naraz zmeníte svoje stravovacie návyky, vaše telo šokujete. Ono totiž netuší, že    si vedome odopierate maškrty za vidinou menšej konfekčnej veľkosti. Vníma len náhly    pokles prijatých kalórií a automaticky spúšťa úsporný režim, ktorý úzko súvisí so            systémom boja o prežitie. No a s ním potom súvisí starý známy jojo-efekt.

6. Nadmerne prijímate potravu                                                                              Možno ste to ani nezaregistrovali, no ako ste začali chodiť do posilňovne váš apetít sa      výrazne zvýšil. Pokiaľ sa snažíte vyrysovať postavičku, dvíhať ťažké váhy telu nepomôže  pokiaľ svoj žalúdok nekŕmite kvalitnými proteínmi.

7. Nejete po šiestej večer                                                                                              Pri chudnutí tento časový strop nie je vôbec dôležitý. To, kedy zjete svoje posledné        jedlo, do veľkej miery závisí aj od toho, či momentálne vykonávate nejakú fyzickú          aktivitu a o koľkej hodine idete spať. Dôležitejšie ako to, o koľkej hodine budete            večerať, je to, čo budete večerať. Vzdajte sa rezňa s majonézovým šalátom a bude to    v poriadku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.